SUCCESVERHALEN

tip

Beoordelingen

4.8

Een per ongeluk
succesverhaal

Iedereen wil duurzame led-verlichting op hun sportveld!

Okee…jij misschien niet, maar bestuurders, penningmeesters en spelers van sportclubs staan in groten getale te springen om hun velden te verlichten met led. Logisch, want led-licht geeft beter zicht en kost zowat niks – in vergelijking.

Gelukkig voor hen is het de missie van Sportverlichting.com om zoveel mogelijk sportclubs te verlichten met hun hoge kwaliteit led-verlichting. Dat terwijl eigenaar Martin Bolderman helemaal niet van plan was een topbedrijf in led-verlichting voor sportverenigingen te starten…hoe hij erin is gerold?

Case: Sportverlichting.com

Vijf jaar geleden hield Martin als bestuurder van zijn lokale tennisvereniging de energierekening eens tegen het (tegenwoordig led) licht. Daar viel hem direct op dat er aanzienlijk te besparen viel.

Nou had de lokale lampenwinkel wel wat led in huis, maar niet echt op de schaal waar Martin aan dacht en zo begon er een lampje te branden.

Tegenwoordig heeft Martin tien vaste medewerkers en een team ZZP’ers aan het werk. Samen hebben zij al voor zo’n 200 sportverenigingen velden verlicht en rekeningen verlaagt. En dan hebben we het niet alleen over Voetbalvereniging de Laffe Sliding en Tennisclub Smash Brothers.

Topclubs als FC Dordrecht en Top Oss zijn al overgestapt op Sportverlichting.com. Daarnaast is het bedrijf onlangs een 3 jarig samenwerkingsverband aangegaan met eredivisie club FC Twente. Nog niet onder de indruk? Zelfs Portugese giganten als Benfica en Sporting Portugal zijn in gesprek met Sportverlichting.com uit Deventer.

Martin Bolderman
Eigenaar

De resultaten

Half jaar na start samenwerking, bron: Google Analytics

0

High potential zoektermen op de eerste pagina in Google

0 %

toename in offerteaanvragen

0 %

groei in website bezoekers

“Conversie Marketeers is het verlengstuk van ons bedrijf op het gebied van online marketing’’

Martin Bolderman, Eigenaar Sportverlichting.com

Over Sportverlichting.com

Hoeveel voetballers heb je nodig om een lamp te vervangen? Precies, nul! Want met Sportverlichting.com hoef je alleen nog maar te zeggen ‘ietsje naar links, ietsje nog, ietsje nog. Ja, perfect.’ Al het andere regelt het team van Martin.

En voor sportclubs komt er toch redelijk wat kijken bij de overstap naar duurzame led-verlichting. Wat dacht je van een volledige inventarisatie, subsidie aanvragen en de financiering rondkrijgen? En dan heb je nog geen lamp aangeraakt.

Het is dus maar goed dat Sportverlichting.com het proces volledig onder zijn hoede neemt, zoals ze zelf zeggen: ‘vanaf de eerste scan tot de stekker in het stopcontact.’

De vraag

In vijf jaar is Sportverlichting.com de belangrijkste speler in de Nederlandse markt van sportverlichting geworden en die plek willen Martin en zijn team vasthouden, zelfs verstevigen.

Om dat te doen zag Martin in hoe belangrijk online marketing zou gaan worden, maar ook dat zijn huidige website niet meer voldeed — hij was verouderd en lichtte de prestaties van Sportverlichting.com niet uit.

De vraag die Conversie Marketeers kreeg was dan ook helder: een nieuwe website en een online marketingstrategie die samen een verdubbeling van het aantal binnenkomende offerte aanvragen zou opleveren.

Dat zijn het soort uitdagingen waar wij van houden!

De oplossing

De oplossing voor de nieuwe website was ons meteen duidelijk: elke bezoeker zou vanaf het eerste moment de positie als marktleider van Sportverlichting.com moeten voelen. Zo weet een potentiële klant dat Martin’s team niet één van de velen is, maar de allerbeste keuze voor de klus.

Met een modern design, messcherpe teksten en bewezen conversie-technieken bouwden we een website die aan alle eisen voldeed.

Toen kwam de échte uitdaging. Want wat is het profiel van een typische sportbestuurder? Precies, die bestaat niet. Zoveel verenigingen, zoveel voorzitters. We moesten dus creatief zijn en hebben contact gezocht met vakbeurzen en sport-specifieke nieuwsplatforms voor samenwerkingen om zo direct in contact te komen met de juiste mensen.

Voeg vervolgens sterke Google Ads, aanwezigheid op sociale media en targeting via online banners toe aan het team en je hebt een onverslaanbare opstelling.

De resultaten spreken dan ook voor zichzelf met een verdubbeling van het aantal offerte aanvragen en 70% meer relevant verkeer. Echter, je kan er zeker van zijn dat wij nog lang niet klaar zijn met Sportverlichting.com.

We optimaliseren regelmatig om de campagnes en gratis Google resultaten te verbeteren, maar het mooiste is dat we samen met Martin kijken naar de online potentie om ook de internationale markt te bereiken.

Led there be light!

"Conversie marketeers brengt een hele analytische kijk op marketing campagnes met glasheldere doelen en heel veel humor. De wil om campagnes primair vanuit een analytische bril te willen benaderen, gecombineerd met ijzersterke live dashboarding zorgt er voor dat zaken als meningen en gevoel zich eerst moeten bewijzen in de praktijk. En dat maakt ze enorm doeltreffend."

Certificeringen & Partners