SUCCESVERHALEN

tip

Beoordelingen

4.8

Niet zomaar een
succesverhaal

Fooddock is de eerste foodhal van Oost-Nederland.

Case: Fooddock

Wij zijn foodlovers. Zitten wij niet met een flinke hap van het één of ander in ons giecheltje dan draait onze duim overuren terwijl we #foodporn bekijken op Instagram. Je begrijpt dan ook dat, toen Fooddock haar deuren opende in het Deventerse Havenkwartier—sowieso één hele gave plek—wij met onze neusjes in de lucht, vorken in onze hand en slabbetjes al om, zó dicht tegen die poorten aangedrukt stonden dat we de drempel overvielen.

En we werden niet teleurgesteld! Met zowel wisselende als vaste stands is er bij Fooddock altijd iets verrassends om te proeven en vind je ons daar vaker dan we aan onze coach toe durven te geven.

Fooddock had ons daarom ook vrij snel gevonden (linksvoor, net naast de bar) toen zij wilden weten of wij ze konden helpen de zakelijke doelgroep beter te bereiken. Hoe anders konden wij reageren dan met een volmondig ‘Ja!’, want onze monden zijn daar altijd vol.

Afijn, benieuwd naar de resultaten? Check it!

Gerrald Hekman
Mede-oprichter

De resultaten

Op basis van Q1 2018, bron: Google Analytics

0 %

Groei in website bezoekers

0 %

Toename in offerte aanvragen

0 %

Groei in conversiepercentage

“De mannen van Conversie Marketeers hielpen ons om een sterke website neer te zetten: een goed verhaal wat bij ons past, maar gebaseerd op wat potentiële nieuwe klanten zoeken.”

Over Fooddock

In de historische Zwarte Silo in Deventer vind je Fooddock, de eerste foodhal van Oost-Nederland. Een hal vol eten dat zo vingerlikkend lekker is dat één hapje niet genoeg en elk bezoek altijd net te kort is. Fooddock heeft 500 gratis parkeerplaatsen, die door een centrale ligging dichtbij de A1 makkelijk gevuld kunnen worden door een hongerig publiek.

Overheerlijk eten

Bij Fooddock vind je geen overwerkte chefs die elke dag 100 verschillende gerechten van een grauwe menukaart uit hun vingers schudden, maar ontdek je meer dan tien eigenzinnige ondernemers die met een grote dosis passie zich focussen op hun eigen niche en met die focus zulke torenhoge kwaliteit behalen dat je smaakpapillen je zullen bedanken voor je bezoek.

Van sushi en biologische frieten tot tapas en traditioneel Indisch. Jij bedenkt het, zij bereiden het.

De vraag

Moeilijk doen over gerechten, ingrediënten en technieken, maar simpel met wat ze wilden bereiken: zorg dat de zakelijke markt ons vindt en dat onze ruimtes vaker voor zakelijk gebruik en events worden afgehuurd. Dat was de vraag die Fooddock voor ons had. Lekker (en) makkelijk.

De oplossing

Wil je aandacht, dan moet je eruit springen. Dat betekende dat Fooddock voor de zakelijke markt een aparte website nodig had. Want op één pagina alles aanbieden wat Fooddock de zakelijke markt kan leveren? We zijn goed, maar dat moest beter!

Met die website legden we een stevige bodem en vervolgens gingen we aan het werk met de rest van het gerecht. Een snufje digitale marketing, een flinke scheut advertenties en natuurlijk altijd goed in de gaten houden terwijl je het aan de kook brengt.

Vervolgens brachten we het op smaak door de conversietrechters te optimaliseren en klaar was Kees. Die maaltijd leverde 56% meer offerte aanvragen op.

Bon appetit!

“De mannen van Conversie Marketeers hielpen ons om een sterke website neer te zetten: een goed verhaal wat bij ons past, maar gebaseerd op wat potentiële nieuwe klanten zoeken. Vervolgens analyseerden zij de belangrijkste groeimarkten, waardoor we op korte termijn nieuwe leads binnenkregen. Voor een eerlijke prijs. En je kan ook goed met ze lachen. Ik kan ze zeker aanraden!"

Certificeringen & Partners