SUCCESVERHALEN

tip

Beoordelingen

4.8

Targeten

Targeten is het richten van een advertentie op een afgebakende locatie of doelgroep. In het zoeknetwerk van Google Adwords kun je aangeven voor welke geografische locaties een advertentie weergegeven wordt. Je hebt hier bij de keuze uit landen, steden, provincies, een straal rond een locatie of locatiegroepen. Zo kun je erg doelgericht adverteren en het Rendement Op je Investering (ROI).

Targeten in de praktijk

Stel je bent een loodgieter en je richt je alleen op klanten in de provincie Overijssel.  Je wilt je business een boost geven door teadverteren in Google. Je hebt er dan niks aan om je advertenties te laten zien aan personen buiten Overijssel. Met de functie targeten kun je er voor zorgen dat je advertenties alleen zichtbaar worden voor mensen die vanuit Overijssel zoeken, of voor mensen die Overijssel in de zoekterm gebruiken. Wanneer je gaat adverteren op Facebook heb je veel uitgebreidere opties op het gebied van targeten. Zo kun je naast op geografische ook demografische aspecten targeten en zelfs op interesses.  Het targeten op interesses gebeurt op basis van de vind-ik-leuks van personen. Als iemand bijvoorbeeld veel pagina’s met betrekking tot voetbal leuk vindt, dan komt die persoon in de targetcategorie ‘voetbal’ te staan.

Certificeringen & Partners