SUCCESVERHALEN

tip

Beoordelingen

4.8

KWALITEITSSCORE

De kwaliteitsscore is een indicatie van hoe relevant advertenties, zoekwoorden en de bestemmingspagina is voor iemand die een advertentie te zien krijgt.  De kwaliteitsscore is een cijfer van 1 t/m 10. Hoe hoger het cijfer hoe meer het systeem van Google ervanuit gaat dat advertenties, zoekwoorden en bestemmingspagina relevant zijn voor diegene die de advertentie ziet.  De kwaliteitsscore wordt voor alle zoekwoorden apart berekend.Hoe wordt de kwaliteitsscore berekend?

De kwaliteitsscore wordt iedere keer dat een advertentie geactiveerd wordt berekend. Google houdt hierbij rekening met een aantal factoren, door deze factoren te verbeteren, kun je hogere kwaliteitsscores halen.  Hieronder enkele van de belangrijkste factoren hebben invloed op de kwaliteitsscore:

  • De verwachte Click Trough Rate (CTR)  van een zoekwoord: de verwachte CTR wordt gebaseerd op eerdere CTR van een zoekwoord.  Dus hoe vaker een zoekwoord tot klikken heeft geleid, hoe hoger de verwachte CTR.
  • De CTR van de zichtbare URL: hoe vaak is er op de zichtbare URL geklikt?
  • Accountgeschiedenis:  de algehele CTR van alle advertenties en zoekwoorden in een account.
  • Relevantie zoekwoord ten opzichte van advertentie:  sluit je advertentie aan bij het zoekwoord dat gebruikt wordt?

Wat is het effect van de kwaliteitsscore?

  • Geschiktheid voor de advertentieveiling:  een hoge kwaliteitsscore maakt het voor een zoekwoord gemakkelijker en goedkoper om deel te nemen aan een advertentieveiling.
  • De werkelijke Cost Per Click (CPC) van het zoekwoord: Wanneer je zoekwoord een hoge kwaliteitsscore is, is je CPC lager en betaal je dus minder per klik.

Certificeringen & Partners