SUCCESVERHALEN

tip

Beoordelingen

4.8

CONVERSIE

Conversie betekent omzetting, en in het geval van online marketing wordt hiermee de omzetting van een sitebezoek naar een bepaald doel. Dit doel kan uiteenlopend zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een bestelling of betaling, contact opnemen, het aanmelden voor een nieuwsbrief of het aanvragen van een informatiepakket. Deze conversies zijn bij te houden in bijvoorbeeld Google Analytics . Een conversie hoeft niet altijd online plaats te vinden, zo kan het bijvoorbeeld dat er telefonisch contact wordt opgenomen na het bezoek aan een website. Het sitebezoek is dan namelijk wel omgezet naar een contactmoment. Het conversieratio is een belangrijke statistiek, dit is namelijk het percentage van het totaal aantal bezoekers dat is overgegaan tot de gewenste actie.

Conversie verhogen
Het proces om het aantal conversies te verhogen wordt conversie optimalisatie genoemd. Tijdens dit proces worden verschillende aspecten van een website onder de loep genomen. Denk hierbij aan call to actions, buttons, snelheid en gebruiksvriendelijkheid van een site.  Een veelgebruikte methode bij conversie optimalisatie is een A/B test..

Certificeringen & Partners