SUCCESVERHALEN

tip

Beoordelingen

4.8

Call to action

Een call to action is precies wat de vertaling zegt dat het is, het oproepen tot actie.  Met een goede call to action zet je een website bezoeker aan tot het maken van een specifieke handeling. Dit kan van alles zijn, van het doen van een aankoop tot het aanmelden voor een nieuwsbrief.  Een call to action vind je ook vaak terug in advertenties. Door de call to action lok je bezoekers naar je website. Ook offline worden call to action gebruikt. In televisie-commercials of advertenties bijvoorbeeld. De call to action kan in beeld en in woorden voorkomen. Een combinatie van beeld en woord werkt vaak het beste. Een opvallende button met daarin de gewenste actie zoals bijvoorbeeld ‘bestel nu’  of ‘schrijf je in’.

Een goede call to action bestaat uit de volgende punten:

  • Een korte en krachtige zin die tot actie aan zet
  • De reden waarom er een actie moet worden ondernomen (op = op, meer informatie)
  • Een tijdsaanduiding  (bestel nu)
  • Belofte

Enkele voorbeelden van call to actions:

  • Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief!
  • Lees meer over deze dienst
  • Bestel nu en ontvang 10% korting
  • Doe mee aan onze actie en maak kans op mooie prijzen

Certificeringen & Partners