SUCCESVERHALEN

tip

Beoordelingen

4.8

CONVERSIE OPTIMALISATIE

Conversie optimalisatie is een proces waarbij geprobeerd wordt om een bezoeker tot actie te zetten die leidt naar een gewenst doel. Een voorbeeld van een doel is om een bezoeker om te zetten in een betalende klant. Het percentage van websitebezoekers dat overgaat tot conversie noemen we de conversieratio.* Conversies (omzettingen) kunnen in Google Analytics ingesteld en gemeten worden.

*Stel: u krijgt 1000 bezoekers op uw website waarvan er 10 overgaan op conversie, dan is de conversieratio 1%

Door bijvoorbeeld een website gebruikersvriendelijker te maken door middel van zoekfilters of een tekst te herschrijven, kan de conversie geoptimaliseerd worden. Om verbeteringen op uw website te testen op effectiviteit wordt de A/B testgebruikt. Hierbij worden verschillende versies van een pagina getest op conversies. Google analytics helpt hierbij door de verschillende pagina’s te tonen aan bezoekers en te meten welke versie het meest succesvol is. Het is vanzelfsprekend dat de beste versie hierna voor de website gebruikt wordt.

Door dit proces regelmatig te herhalen blijft u de conversies optimaliseren en blijft uw bedrijf groeien.

Certificeringen & Partners