SUCCESVERHALEN

tip

Beoordelingen

4.8

DUNNE EN DIKKE CONTENT

Het klinkt heel vreemd maar met ‘content’ bedoelen we in veel gevallen gewoon tekst, linkjes en media die op een pagina worden getoond. In de begintijd van bijvoorbeeld Google werkte het zoekmachine algoritme zo dat een webpagina werdt gescand op een bepaald onderwerp en zoekwoord, en of een exacte benaming op meerdere gedeeltes binnen je webpagina terugkwam. Uiteraard zorgde deze manier van het indexeren van het web er voor dat veel internet marketeers lappen tekst schreven vol met zoekwoorden met maar één doel, de pagina zo hoog mogelijk in Google krijgen.

Dunne Content

Dunne content betekent een pagina met minder dan 250 woorden geoptimalisseerd voor één woord die weinig tot géén toegevoegde waarde biedt voor een bezoeker. Google trapt hier niet in en de aanpassing binnen het algoritme van Google heeft er voor gezorgd dat dergelijke dunne content pagina’s een negatieve penalty ontvangen.

Dikke Content

Dikke content is juist het tegenovergestelde van dunne content en is zeer aantrekkelijk voor een eindgebruiker (en Google). Dit is een pagina die waardevolle informatie bevat voor een bezoeker en inzage geeft in het onderwerp of de vraag. Zulke sites bestaan vaak uit meerdere onderliggende pagina’s, diverse (sociale) media zoals Youtube video’s, pdf’s en linkjes met een doorklik naar relevante content. Uiteraard is dit de manier van inrichten voor uw eindgebruiker en zal niet alleen de bezoeker hierbij gebaat zijn maar zal het ook gelijk een positief effect hebben op uw reputatie binnen Google.

Bent u niet tevreden over uw huidige webteksten, of wilt u voor uw nieuwe webstite compleet nieuwe teksten hebben? Neem dan vandaag nog contact met ons op en zet de eerste stap richting meer conversies!

Certificeringen & Partners