SUCCESVERHALEN

tip

Beoordelingen

4.8

Copywriting

Heel kort door de bocht is Copywriting niks minder dan een goed geschreven tekst, vaak met een commercieel tintje. Copywriting voor het wereldwijde web verscheelt op diverse aspecten van copywriting voor de offline wereld. Webteksten moeten aan andere eisen voldoen. Ten eerste is het lezen op een scherm vaak lastiger dan van papier. Bezoekers van een website zijn ook vaak gehaast en zijn snel geneigd om door te klikken naar andere sites. Het is dus van belang dat een webtekst snel te scannen is en dat meteen duidelijk wordt waar de pagina over gaat. Een ander belangrijk verschil is dat Copywriting voor het internet meer op een thema of zoekvraag gericht is, met als doel dat een pagina eerder door Google wordt opgepakt.

Ondanks dit gegeven is het altijd af te raden om een tekst te optimaliseren of te schrijven op bijvoorbeeld maar één woord. Zorg voor variatie en boeiende content voor je eindgebruiker.

Bent u niet tevreden over uw huidige webteksten, of wilt u voor uw nieuwe webstite compleet nieuwe teksten hebben? Neem dan vandaag nog contact met ons op en zet de eerste stap richting meer conversies!

Certificeringen & Partners