SUCCESVERHALEN

tip

Beoordelingen

4.8

Content
marketing

Content marketing is een marketing techniek waarbij door middel van een boodschap op de informatiebehoeften van uw doelgroep ingespeeld wordt. Content marketing = uw doelgroep binden met content.

In tegenstelling tot het steeds minder populair wordende traditionele marketing, waar reclames over willekeurige producten ongevraagd getoond worden, richt content marketing de aandacht niet direct op een product, maar op de behoeftes van de doelgroep.

Door uw producten of diensten te verbinden aan relevante informatie, blijft de doelgroep betrokken en verbonden aan uw bedrijf. Uw doelgroep staat centraal bij content marketing en daarom is het belangrijk om ze goed te leren kennen. Wanneer u uw doelgroep goed kent, kan er een passende boodschap gemaakt worden die u helpt een sterke relatie op te bouwen met uw doelgroep. Content moet toegevoegde waarde voor uw doelgroep zijn.

De inhoud kan verschillend zijn. Content marketing kan zowel off- als online uitgevoerd worden. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van informatie (zoals deze kennisbank),  nieuws en tips. Het delen van uw boodschap moet via het juiste medium en op het juiste moment plaatsvinden voor uw doelgroep.

 

Voordelen van content marketing:

– Waardevolle informatie straalt autoriteit en vertrouwen uit
– Het ondersteunt het verspreiden van uw content (meer bereik)
– Betere vindbaarheid in zoekmachines

Certificeringen & Partners