SUCCESVERHALEN

tip

Beoordelingen

4.8

ZOEKWOORDENONDERZOEK

Krijg inzicht in het online zoekgedrag van uw doelgroep

Het zoekmachine optimalisatie proces begint met een zoekwoordenonderzoek. Het zoekwoordenonderzoek is een analyse van wat uw doelgroep belangrijk vindt en welke zoektermen ze gebruiken om uw site te kunnen vinden.

Het kiezen van de juiste SEO zoekwoorden is vaak moeilijker dan u denkt. Als u wilt dat uw website goed gevonden wordt in de zoekmachines dan is het belangrijk om u te verplaatsen in uw doelgroep en hun zoekwoordkeuze. Daarnaast is het belangrijk om te achterhalen waar de concurrentie zich op richt. De kracht in een goed zoekwoordenonderzoek zit hem in het vinden van zoekwoord combinaties waar veel op gezocht wordt maar waar weinig concurrentie op is. Deze specifiekere zoektermen leveren kwalitatief beter verkeer op.

Vertel ons over uw project

De basis voor online succes

Het succes van uw website wordt bepaald of de content op uw website aansluit op de zoekvraag van de doelgroep. Hoe zoeken mijn klanten? Welke woorden gebruiken zij? Wat is de zoekintentie?

Breed beginnen

We starten met een lijst met basistermen. Een voorbeeld van een dergelijke term bij een webshop voor tassen is damestas. Input voor deze termen haal je uit je eigen website, concurrent websites of door simpelweg het woord in Google in te tikken.

Doordringen tot de kern

Met de lijst van basistermen gaan we op zoek naar de echte zoekopdrachten. In het voorbeeld van de damestas komen we dan op termen als leren damestas of damestas kopen. Koppelen we deze nieuwe termen aan het zoekvolume dan komen we steeds dichter bij de koopintentie van de doelgroep.

Certificeringen & Partners